CatanzaroStålgrå (gun)

670 kr Komplett

Beräkna pris direkt!

Priset inkluderar: glasögon i dina styrkor, moms, frakt och full ångerrätt.
Välj glas

Tillval
Nästa steg

CatanzaroStålgrå (gun)

Klassisk design i metall med trendiga influenser. Bågen har fjädrande gångjärn.

  • Fungerar med progressiva glas.
image
A:
57 mm
B:
39 mm
C:
140 mm
D:
14 mm
E:
140 mm
Kommentarer: 48 st
Användarnas omdöme 65 röster
 

Åke 8 maj 2017 - 11:37
Betygsatt:
Enda minuset var att de benämndes "stålgrå" blankslipade hade varit bättre.
Lite om linserna, inte alls så bra att läsa med som bifokala glas, för övrigt toppen.

Zarah 29 jun 2016 - 09:19
Betygsatt:
Den absolut snyggaste och mest stilrena båge jag någonsin haft. Fått SÅ många komplimanger för just denna. Köper samma igen just nu, då den blivit lite skev av lite för många boxar av min bebis :)

Jan 18 jun 2016 - 09:14
Betygsatt:
Har rostat tål ej att användas vid salt havsbad.

Eric 25 sep 2015 - 14:57
Betygsatt:
Coola tuffa bågar.

Bo 25 mars 2015 - 09:28
Betygsatt:
Perfekta för progressiva solglasögon, sitter bra, hel nöjd.

Camilla 10 okt 2014 - 06:20
Betygsatt:
Läckra glasögon som är inne nu, dock förstora åt alla håll för mitt ansikte.

Anneli 20 maj 2014 - 09:47
Betygsatt:
Älskar dem! Jättefräcka :)

Dieter 7 apr 2014 - 09:37
Betygsatt:
Detta är nu andra paret som jag måste skicka tillbaka.Övergången verkar felplacerad (för högt ) när jag tittar rakt fram vid bilkörning ser jag oskarpt.
Vidare ; när jag läser måste jag hela tiden leta efter skärpa :när jag då äntligen hittad skärpa får jag ont i huvudet. Jag blunda med vänster öga - skärpa på höger / jag blundar med höger öga oskärpa på vänster.Vad göra ????????

Christian 29 sep 2013 - 17:59
forts. självklart att du inte kan lämna tillbaka ett par glasögon för att de är repiga då det såklart är du som orsakat reporna genom förvaring,miljö,tappat dem m.m. så det är ju så mycket handhavandefel det bara kan bli. Ditt bekymmer med glasen var att de repades lättare än behandlade glas som har en anti-rep och smuts hinna som skyddar mot omgivningen och slitage på ett helt annat sätt. Nästa gång du skall inhandla någonting och är osäker på vad för glas du behöver och vilka tillbehör du behöver komplettera med så fråga innan du handlar så kan du få professionell hjälp, hade du ändå inte varit nöjd så har du ångerrätt i 14 dagar från den dag du mottager varan på allt du handlar via internet och telefon vilket ger dig gott om tid att prova och se så att du är nöjd med både båge,glas,slipning tyngd m.m. många faktorer som spelar in då mina glasögon hade skiljt sig i slipning utseende och tyngd även om vi valde samma båge.

Christian 29 sep 2013 - 17:37
Till Christer, för 290:- lägger du till antireflexbehandling och får då glas som inte repas om du inte skulle skrapa dem mot någonting, det gör också att en hinna bildas på glaset som står emot just missfärgningar och smuts, sen upplever jag glasen som mycket klarare och transparenta en vanliga "standardglas". Du får hem bågen gratis och provar i lugn och ro, skulle du snåla in på några hundralappar så skulle du ju ändå kunnat utnyttja din ångerrätt när du fått hem dina riktiga glasögon och sett hur kvaliteten är på dessa standardglas, oavsett om du köper här, på lensway, glasögonfabriken eller specsavers m.m. Om båge och glas kostar 4-500:- då kan man gott lägga några hundralappar för att få bättre hållbarhet, klarare sikt, renare glas vid regn/fukt/snö och dessutom slippa få alla reflexer rakt in i ögonen. Det är bra att vara prismedveten men inte dumsnål, har du köpt progressiva glas via en optiker fysiskt i butik är dessa glas behandlade, för 290:- hade du fått samma behandling. Sen är det ju självklart a

Christer 28 aug 2013 - 16:47
Betygsatt:
Bågen är perfekt men glasen är en katastrof dom blir repiga och en grå hinna på som inte går bort så jag skall gå till en riktig optiker för det blir inte dyrare det för här skyller man på handhavande fel dom bemöter i alla fall kunderna trevligt. dom gamla jag hade var bra med vanliga progetsiva glas dom blev inte repiga och gråa missnöjd kund så köp glasögon hos någon annan. Christer

Thor 19 mars 2013 - 11:14
Betygsatt:
Bågen perfekt men glasen en katastrof, dessutom så sen leverans att man han ej testa hur slipningen av glasen fungerade, man blir totalt yr i skallen av dom.

Bernt 23 jan 2013 - 10:45
Betygsatt:
Glasögonen verkar ok. precis fått dem nu den 23/1 efter att lagt order och fått orderbekräftelse den 7/1 och därefter besked om att nu har vi postat dina glasögon den 15/1 ...... jag tror inte att de var postade då.
8 dagars postgång????
Jobbigt och vänta när de gamla glasögonen är trasiga!

Zenan 15 dec 2012 - 14:13
Det stor att De är skickade 10december men tills idag (15dec.)har jag inte fått De på min post adress.Konstigt verkligen,ärligt talat jag är litte beskymrad.Leverans tid är skitt dåligt
Om kvalitet vill jag inte speciellt komentera i stora fall jag är nöjd.
mvh:Senan

Per-ove 9 okt 2012 - 19:26
Betygsatt:
Bra båge som känns mycket stadig och dessutom är snygg. Skruvarna har aldrig behövts dras åt, däremot släppte det ena nässtödet men jag fick omgående ett nytt som jag enkelt kunde montera.

Paul 10 aug 2012 - 11:40
Betygsatt:
@Bert: Men det är väl bara hos Favoptic du får med ett verktyg att dra åt skruvar och muttrar med - på dina nya och andra(s) glasögon utan extra kostnad...

Bert 29 jun 2012 - 10:31
Det är inte bara hos Favoptic som skruvarna lossnar på glasögonen.
Jag var tidigare kund hos Synsam och skruvarna har lossnat vid flera tillfällen. Och dessa glasögon kostade över 5000.

Ingela 18 jun 2012 - 19:41
Betygsatt:
Satt som en smäck!
Har ganska smalt ansikte så de breddade perfekt. Med fotokromatiska glas lever jag i dessa nu på sommaren.

Björn 15 maj 2012 - 06:51
Betygsatt:
mycket bra glasögon,haft dessa ett år och så lossna skalmen,skicka upp dom fill favoptic och på tre dagar fick jag tillbaka dom,mycket bra service,tackar

Dennis 14 maj 2012 - 17:24
Betygsatt:
Glasen var misslyckade. Beställde med polariserande solglas men glasen var dåligt och ojämt behandlade. Skickades tillbaka direkt.

Susanne 23 mars 2012 - 17:31
Även dessa något för smal bredd för mig, och övre delen något lutande nedåt vilket inte blir bra på mig, men själva bågen är ju snygg!

Jörgen 8 mars 2012 - 16:53
Betygsatt:
Har nu köpt progessiva glasögon 3 ggr från favoptik. Glasen har genomgående varit bra men skruvarna som håller glasen samt skruvarna som fäster skacklarna i bågen lossnar oftat, och man måste se upp så att man inte tappar glasen i backen. Dessa problem kommer ständigt upp när jag läser kommentarer från kunder. Varför kan man (Favoptic) inte låsa skruvarna med t.ex. locktite som har en pasta avsett för gänglåsning.

Hanna 7 mars 2012 - 15:05
Var snälla med att vänta med att skapa glasögonen! Jag skickar receptet från min synundersökning nästa vecka men skickar in bågarna idag med markerade röda punkter där mina pupiller är.

Ronny 8 feb 2012 - 19:28
Betygsatt:
Bågen känns gedigen men denna gång är glasen helt misslyckade och kommer att skickas tillbaka. Extremt mycket kromatisk aberration (dvs färger bryts olika och man ser en regnbåge runt alla skarpa ljus/mörka konturer) tyder på ritkigt ärkesunkig glaskvalitet. En stor besvikelse eftersom mitt förra par från favoptic hade helt perfekta glas som funkat bra i drygt två år, tills jag lessnat på att laga den smäckiga bågen jag valde den gången. (lanciano, undvik den)

Ingvar 13 jan 2012 - 15:44
Betygsatt:
Mycket trevlig båge som med lite sina större glas känns perfekta med freeformslipning efter några veckors "provkörning".

Stefan 21 sep 2011 - 11:29
Betygsatt:
Jag e supernöjd med dessa! Bågarna e lite tunga men i övrigt snygga och coola...

Mattias 12 sep 2011 - 14:07
Betygsatt:
Sjukt snygga och sexiga! Tittade på ett liknande par i en glasögonbutik för 5000 kr!!

Stanislav 17 aug 2011 - 07:16
Betygsatt:
TRENDIGA OCH SUPERMASKULINA!
JÄTTENÖJD!!!

Alejandro 16 aug 2011 - 19:15
Dessa bågar beställdes med progressiva glas index 1,6. Tyvärr är bågarna tunga och slipningen dålig. Först trodde jag att jag behövde vänja mig, men efter flera försök så har inte jag lyckats med det. Detta beror helt enkelt på att det är dåliga glas. REKOMMENDERAS inte. Om du läser detta tänk på att om dem känns konstiga efter en vecka så är det att returnera dem snabbast möjligt som gäller. 14 dagars returrätt är korttid för att prova progressivaglas. Jag slängde pengarna i sjön. Roland, i tidigare inlägg, beskriver det optiska fenomenet väldigt bra. Mvh, Alex

Carina 12 jul 2011 - 10:34
Supernöjd!!!

Ewert 7 jun 2011 - 08:29
Skickad i retur!
Klart med Pia Support.
Snackat med Knut idag! Ringer Knut igen!
Tack!

Lena 1 jun 2011 - 08:40
Skitsnygga som solglasögon. Sitter som en smäck!

Roland 25 apr 2011 - 08:20
Hej , köpte progressiva glasögon med syn undersökningen hos Favoptic i Stockholm.
Snabb leverans MEN jag är MYCKET MISSNÖJD med SLIPNINGEN
Avståndsdelen ger en konvex bild både årt sidorna och även raka linjer böjs vilket gör mig yr i huvudet efter 5 minuter. Läsdelen är så minimalt slipad att man måste hålla blick och papper på en exakt punkt för att kunna läsa, några mjuka övergångar finns ej utan där är bara suddigt.
Kort sagt billigt men oanvändbart= DYRT. Kan som glasen är nu INTE REKOMENDERA FAVOPTIK till vänner och bekanta. M v h Roland

Marie 10 apr 2011 - 16:33
Snygga som solglasögon, är riktigt nöjd.

Tord 14 jan 2011 - 19:16
Betygsatt:
ursäkta glömde bågarna, de är absolut av toppkvalitet, mycket nöjd.

Tord 14 jan 2011 - 19:13
köpte progressiva gl-ö. som vanligt är mellandelen för smal & läsdelen nederst är minimal för jävligt, vad göra? kan ni fixa broblemen?

Gunnar 22 dec 2010 - 16:00
Betygsatt:
Köpte catanzaro bågar till både till solglas och vanliga,båda proggresiva, bågens passform utan anmärkning men plasthistorien som ligger an mot näsan lämnar mycket övrigt att önska. Det är en undermålig konstruktion infästningen består av mjukplast.
Jag har fått hemskickat en omgång men dom går sönder stup i kvarten så här bör det inte vara även om priset är överkomligt på glasögonen.
Till saken hör att glasögonen är endast 6 månader gamla.
Reklamation lär bli nästa steg
gunnar.nils@telia.com

Per-albin 21 okt 2010 - 12:03
jag blir heligt förbannad på varför ni har för korta skruvar i rörliga delar--de går inte igenom helt utan bara några skruvvarv och när det är rörligt så skruvar det upp av sig självt--försöker man man med era mekslar sruva in de lösa skruvarna så är det hopplöst att få tag i underdelen utan man föerstör gängorna--tuatt jag samlat på skruvar som är snarlika plåtskuvar som anvädes på byggen,fast mycket klenare--men ge er sjutton på att då sitter de som på helleberget--så kontentan är att ni behöver förlänga era skruva minst 0,5-1 mm
m.v.h
per-albin

Christian 22 sep 2010 - 22:54
Betygsatt:
Snygga och sköna glasögon! Tack för bra service och snabba leveranser, fortfarande mycket nöjd efter fjärde paret.

Adina 13 sep 2010 - 19:21
Betygsatt:
sitter riktigt bra på näsan =) skön modell !!!

Linda 2 sep 2010 - 07:04
Betygsatt:
Jätte nöjd!

Katrin 1 aug 2010 - 11:26
Betygsatt:
Sitter bra, känns säkra, lagom stora för progressiva solglasögon. Mycket nöjd.

Kalle 6 maj 2010 - 18:21
Betygsatt:
Glömde sätta betyg.

Kalle 6 maj 2010 - 18:20
Köpte mina med solglas, hur fräcka som helst. Stabil båge, tappade mina i asfalten när jag cyklade i full fart utan att det hände någonting förutom en mindre repa på bågen, annars ingenting. (Efter det beställde jag sportglasögon också till sådana aktiviteter :) )
Kunde önskat att delen av bågen bakom öronen gick att justera för att sitta bättre men plasten är stum, kanske går det att värma?

Christoffer 3 maj 2010 - 19:51
Betygsatt:
Snygga och sköna! Skönt med större glasögon, har testat smalare men det är så mycket bekvämare med större!

Emelie 31 mars 2010 - 05:50
Betygsatt:
Helt underbara:)

Joel 15 mars 2010 - 17:22
Ja assnygga!
Fick verkligen upp ögonen för dessa när jag såg baksidan av Favoptic Magazine

Zara 10 mars 2010 - 13:20
Betygsatt:
sJukt snygga!

Ditt betyg
  För över musen och klicka.
Namn Logga in för att ge en kommentar och betyg.

Kommentar *
* I kommentarsfältet kan ni skriva era synpunkter eller erfarenheter gällande bågen. Om ni har frågor angående er beställning etc, vänligen maila kundtjänst. Detta är ingen kundtjänstfunktion.